Rabu, 14 Oktober 2009

Doa majlis sambutan AidilFitri

Ya Allah

Kami bersyukur di atas segala nikmat yang telah Engkau kurniakan kepada kami , lantaran nikmat itu dapat kami menghadiri dan mengikuti majlis sambutan hari raya kali ini  dengan jayanya .

Ya Allah

Semoga dengan majlis sambutan hari raya ini akan dapat melembutkan hati-hati kami dan menyedarkan kami tentang kesilapan kami ,oleh itu ampunkanlah kami dan  tunjukkanlah kepada kami jalan yang membawa keselamatan dan selamatkanlah kami dari kegelapan kepada ke jalan yang benar .

Ya Allah,

Jadikanlah kami pelajar  Islam  yang yakin dan percaya pada diri sendiri , sabar dan tabah hati , berani maju untuk menempah kebahagiaan dunia dan akhirat , punya keazaman yang kuat untuk mengembangkan potensi dan kekuatan diri yang dianugerahkan oleh Engkau ,memiliki budipekerti yang mulia dan terpuji sehingga kami menjadi umat  yang merdeka dalam semua aspek kehidupan dan  pengharapan kami hanya  kepada-Mu Ya Allah .

Ya Allah

Eratkanlah hati-hati kami , kekalkan kemesraan antara hati-hati kami , tunjukkanlah kepada hati-hati kami dengan limpahan iman dan keyakinan dan keindahan tawakkal kepada-Mu Hidup suburkan hati-hati kami dengan ma’rifat sebenar kepada -Mu .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan